پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229164
مهمترين دغدغه جوانان فارساني بحث اشتغال و بيکاري آن‌ها مي‌باشد
تاریخ انتشار : 1396/11/21
نمایش : 1837
امام‌جمعه شهر فارسان در سفري که استاندار چهارمحال و بختياري به شهرستان فارسان داشت گفت: دغدغه مهم مردم اين شهرستان که بحث اشتغال جوانان و بيکاري آن‌ها مي‌باشد توجه ويژه داشته باشند و اين امر مهم را پي گيري کنند و اگر بتوانيد گامي مؤثري را براي راه‌اندازي کارخانه شير انجام دهيد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت الاسلام محسن ملک پور، امام‌جمعه شهر فارسان در سفري که استاندار چهارمحال و بختياري به مناسبت ايام‌الله دهه مبارک فجر به شهرستان فارسان داشت ضمن عرض خيرمقدم، از دغدغه مردم اين شهر اين‌چنين سخن گفت: از استاندار و همه مسئولين اين امر مهم را خواستارم که به دغدغه مهم مردم اين شهرستان که بحث اشتغال جوانان و بيکاري آن‌ها مي‌باشد توجه ويژه داشته باشند و اين امر مهم را پي گيري کنند و اگر بتوانيد گامي مؤثري را براي راه‌اندازي کارخانه شير انجام دهيد.

فرماندار شهرستان فارسان ضمن عرض تبريک اين ايام در جمع مسئولين و مهمانان گفت: شهرستان فارسان با داشتن وسعت 565 کيلومتر مسافت و 100 هزار نفر جمعيت داراي سه بخش و 6 شهر و 22 روستا و مراکز علمي بسيار و 7 مرکز دانشگاهي با 4000 هزار دانشجو و 206 آموزشگاه و مدرسه و 20000 هزار دانش‌آموز و داراي 44 هزار هکتار ارضي ملي و 1650 هکتار اراضي کشاورزي و داراي پوشش 100 درصدي سيما و 14 درصد از نقاط گردشگري و 7 درصد از نقاط تاريخي استان را به خود اختصاص داده است.

              

مرداس طاهري در ادامه به مصوبات و پروژه‌هاي ديگر اشاره داشت و افزود: در دولت کنوني حدود 200 ميليارد تومان اعتبارات مصوب اين شهرستان بوده و پروژه‌هاي بسيار خوبي در اين خصوص هم افتتاح وهم راه‌اندازي شده است که ازجمله سه مرکز دانشگاهي 5 مدرسه و در اين ايام نيز يکي ديگر از اين مدارس افتتاح شد و همچنين 5 سالن ورزشي و يک استخر شنا نيز افتتاح شد و حدود 8 سالن ورزشي و 3 استخر شنا ديگر نيز در دست احداث داريم.

طاهري همچنين به وضعيت راه‌ها اشاره کرد و گفت: 5 کيلومتر جاده چهار خطه احداث‌شده است و 50 کيلومتر روکش آسفالت و همچنين 3 جاده مهم را در دست احداث داريم ازجمله جاده فارسان به دشتک به طول 27 کيلومتر که 14 کيلومتر آن در شهر فارسان و طول تونل آن 1550 متر که 95 درصد کار حفاري آن انجام و 7 کيلومتر زيرسازي با هزينه 23 ميليارد که 20 ميليارد آن طي اين چند سال تأمين‌شده است و جاده 4 خطه فارسان چلگرد که امروز کلنگ زني خواهد شد و جاده 17 کيلومتري جونقان را داشتيم که 5/1 ميليارد تومان اعتبار براي آن در نظر گرفته‌شده و 5/3 کيلومتر تا آخر آسفالت و بقيه آن در زمان‌هاي آتي درست خواهد شد.

              

سد غدير باباحيدر تاکنون 76 درصد پيشرفت فيزکي داشته است

وي در خصوص آب و فاضلاب به تعدادي از طرح‌ها اشاره داشت: سد بابا حيدر که 27 ميليون مترمکعب آب را ذخيره خواهد کرد براي مصارف شرب و کشاورزي و صنعت که تاکنون 76 درصد پيشرفت فيزيکي و بااعتباري بالغ‌بر 67 ميليارد تومان هزينه شده که تاکنون 50 ميليارد آن تأمين‌شده است و براي خط انتقالي آن به مبلغ 64 ميليارد تومان اعتبار سنجي شده و کلنگ زني آن انجام و عمليات اجرايي آن به‌زودي آغاز خواهد شد و همچنين بحث تکميل فاضلاب شهر فارسان و شهر جونقان بوده و همچنين فاضلاب 3 شهر ديگر که به‌زودي از طريق تبصره 3 و کمک استانداري و مردم اين کار نيز صورت خواهد پذيرفت.

وي همچنين به موضوع شهرداري‌ها پرداخت و تصريح کرد: در بحث کمک به شهرداري‌ها حدود 32 ميليارد کمک نقدي دولت به شهرداري‌ها بوده و در بحث راه‌سازي 9 دستگاه ماشين راه‌سازي و 6 دستگاه ماشين آتش‌نشاني و 12 ميليارد تومان اعتبارات توسعه معابر شهري و احداث 5 ايستگاه آتش‌نشاني در روستاها و حدود 12 ماشين حمل زباله و راه‌سازي و حدود 5 ميليارد تومان کمک‌هاي دولت و 7 ميليارد تومان براي به سازي معابر و اماکن روستايي که در اين بخش هزينه شده است.

 وي خاطرنشان کرد: در بخش بهداشت و درمان 35 ميليارد تومان تاکنون هزينه شده است که همچنين مي‌توان به بهسازي بيمارستان فارسان و بيمارستان جونقان و احداث 10 خانه بهداشت و افتتاح کلينيک فارسان وجونقان اشاره داشت و همچنين احداث و کلنگ زني دو کلينيک ديگر در شهر فارسان که به‌زودي انجام خواهد شد.

               

افتتاح 34 پروژه در سفر استاندار به شهرستان فارسان

استاندار استان چهارمحال و بختياري در سفر يک‌روزه خود به شهرستان فارسان گفت: در اين سفر طرح‌هايي را در شهر فارسان و شهر جونقان افتتاح و کلنگ زني کرده‌ايم، در اين شهرستان طي اين 10 روز 34 پروژه بااعتبار 2 ميليارد تومان اعتبار جهت افتتاح امروز پرده‌برداري شد.

اقبال عباسي در ادامه افزود:9 پروژه در بخش کشاورزي بااعتباري بالغ‌بر 5800 افتتاح شد و همچنين واحد گاو شيري 1000 رأسي که بااعتباري بالغ‌بر 1 ميليارد و 800 ميليون تومان با توليد روزانه 2 تن شير واشتغالزايي براي 26 نفر يکي از پروژه‌هاي مهم بخش کشاورزي مي‌باشد.

وي تصريح کرد: يکي ديگر از پروژه‌هاي مهم پروژه چهار خطه شده فارسان چلگرد بوده که از محل اعتبارات استاني 3 ميليارد تومان براي شروع تخصيص داده‌شده که عمليات اجرايي آن آغاز خواهد شد.

در ادامه سخنان استاندار نماينده مردم شهرستان در مجلس شوراي اسلامي گفت: طي جلسه‌اي که با دکتر جليلي معاون پارلماني وزارت اقتصاد و دارايي در خصوص بحث سرمايه‌گذاري در استان که مقرر گرديد اين جلسات بيشتر برگزار گردد.
 
راه‌اندازي کارخانه لبنيات با جذب سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي

وي در ادامه افزود: اين جلسات کمک مي‌کند براي جذب سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي و همچنين جذب سرمايه‌گذار براي راه‌اندازي کارخانه لبنيات واقع در قطب صنعتي جونقان که کليه کارهاي آن انجام‌شده تنها براي تجهيز و راه‌اندازي تجهيزات اين پروژه وزارت اقتصاد کمک کند و بانک کشاورزي تسهيلات را پرداخت کند که نزديک به 15 ميليارد اعتبار نياز دارد و اين کارخانه با اشتغال‌زايي 100 الي 120 نفر به‌صورت مستقيم و 300 الي 400 نفر غيرمستقيم در امر اشتغال‌زايي بسيار مهم مي‌باشد.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html